good design - 10 principii de Dieter Rams

01. trebuie să fie inovator – posibilitățile de inovare în design sunt nelimitate, dată fiind rata de creștere si descoperire din industrie, care oferă posibilități și combinații noi în fiecare zi 

02. face un produs util – un produs este cumpărat pentru a fi utilizat. Nici un element de design nu are voie să pericliteze utilitatea și ergonomia unui obiect

03. face un produs plăcut din punct de vedere estetic – un obiect utilizat în fiecare zi are un efect psihologic asupra persoanei care îl utilizează, deci trebuie să fie plăcut din punct de vedere estetic

04. clarifica structura și scopul unui produs și îl face ușor de înțeles – orice obiect trebuie să fie intuitiv, să poată fi descoperit și utilizat cât mai ușor

05. este neutru și funcțional, lăsând utilizatorului loc de expresie – toate produsele sunt făcute pentru a îndeplini o funcție; nu sunt nici opere de artă, nici obiecte decorative

06. este sincer – designul nu trebuie să proiecteze atribute pe care un produs nu le are de fapt, nu trebuie să creeze false așteptări clienților

07. este durabil – un design bun nu este influențat de modă, ci de funcționalitate; obiectele trebuie să își păstreze valoarea și să nu ducă la cicluri rapide de înlocuire, care crează risipă inutilă

08. este minuțios până la cele mai mici detalii – este lipsit de respect față de clienți să nu te ocupi de absolut toate detaliile ce compun un produs; nimic nu trebuie lăsat la voia întâmplării

09. este prietenos cu mediul înconjurător – toate produsele trebuie să țintească spre o durată de viață cât mai lungă și spre utilizarea a cât mai puține resurse, atât în ceea ce privește fabricația, dar și pe întreaga lor durată de viață

10. mai puțin înseamnă mai mult – un designer bun știe că un produs trebuie să se axeze pe funțiile sale esențiale, pe care să le îndeplinească impecabil, și nu pe o serie lungă de funcții secundare neesențiale

 

sursa http://www.vitsoe.com/en/gb/about/dieterrams/gooddesign